תכנים

קורס בניית אסטרטגיית Mobile אירגונית - הלכה למעשה 

 
אפליקציות המובייל הן האינטרנט החדש - כוחן של אפליקציות עולה על חשבון כוחו של ה-WEB המסורתי. ההצהרה של פייסבוק לאחרונה, על נטישת HTML5  לטובת אפליקציות, היא עוד דוגמא אחת.
את השפעתה של מהפכת ה-Mobile, הנמצאת כבר כאן, אנו רואים בכל תחומי חיינו. העברת ארגון לערוץ Mobile דורשת יידע והיערכות מיוחדת של מחלקות השיווק ומערכות המידע בארגון ועבודת צוות ביניהן.
על פעילות ה-Mobile של הארגון להיות מוכוונת הגדלת הכנסות הארגון מלקוחות והקטנת הוצאותיו. אך, על פעילות ה-Mobile להיות מוכוונת גם כלפי העובדים וספקיו הפנימיים והחיצוניים. על מערכות המידע הארגוניות, הנפתחות לסיכונים ולטכנולוגיות שמנהלי מערכות המידע לא הכירו עד כה, להיות מותאמות גם כן למהפכת ה-Mobile.
 
קהל היעד
אנשי שיווק - בכירים בתחומי השיווק, מקבלי החלטות המעורבים בפעילות הדיגיטל של הארגון, מאפייני מוצר - בחברות שמעוניינות לפתח ערוץ Mobile אפקטיבי המגדיל את הכנסות הארגון
אנשי טכנולוגיה - מנהלי IT, מנהלי טכנולוגיה, מהנדסי מערכת, אנשי פיתוח, מנהלי פרויקטים
 
מטרות הסדנא:
הנחלת הידע הנדרש לארגון כדי להקים ערוץ Mobile אפקטיבי יעיל, המאפשר הגדלת הכנסות, צמיחה והתרחבות לאורך זמן
בניית תהליך מעבר הארגון לעולם ה-Mobile - תהליך שיווקי וטכנולוגי
תכנון ערוץ Mobile אפקטיבי בהיבט העסקי, השיווקי והטכנולוגי
היכרות עם טכנולוגיות ופלטפורמות המידע בעולם ה-Mobile
היכרות עם האתגרים והסיכונים הכרוכים בכניסה לעולם ה-Mobile ודרכי ההתמודדות איתם
 
מפגש ראשון: מבוא, אסטרטגיה, מודל עיסקי, טכנולוגיה, FTR מול QAD
מגמות בשוק ה-Mobile - הטרנדים האחרונים המובילים את המהפכה הסלולארית, השפעת הטרנדים על יחסי הכוחות בארגון ועל תחומי האחריות, הרגלי הצריכה של דור ה-Y והשוני לדורות הקודמים
תפיסת ה-Multi-Screen - המסך הגדול והמסך הקטן - עבודה במקביל מול עבודה סידרתית
קונספט ואסטרטגיה - תכנון עסקי נכון של ערוץ ה-Mobile - Show me the money - מודלים עסקיים חדשניים בעולם ה-Mobile
טכנולוגיה - קבלת ההחלטות הנכונות על טכנולוגיות Mobile בארגון תכנון מערכות המידע לעמידה בעומסים הצפויים, הבטים של אבטחת מידע
אתגרים וסיכונים - זיהוי סיכוני בהקמת ערוץ ה-Mobile ודרכי התמודדות נכונות
ניהול פרויקט - מתודולוגיה לעולם ה-Mobile והפקת לקחים מפרויקטים אמיתיים
ארנק סלולארי - מושגי היסוד של תשלומים בסלולאר, NFC מול QR Code
 
מפגש שני: חוויית הלקוח
לקוחות והרגלי השימוש - הבנת אופי ההתנהגות של לקוחות בעולם ה-Mobile
חווית משתמש בעולם ה-Mobile - כיצד לבנות אפליקציה שלקוחות יאהבו לאורך זמן, עיצוב אפליקציות Mobile
סיפורי הצלחה - Case Studies של ההצלחות הגדולות בעולם ה-Mobile
חווית משתמש חוצה ערוצים - שילוב ערוץ ה-Mobile בפעילות הארגון באינטרנט וברשתות חברתיות
פרסונליזציה של יישום וניצול היכולות הייחודיות של המכשיר הסלולארי (מצלמה, GPS) להגברת השימושים והגדלת הכנסות
דוגמה מעשית - הפיכת רעיון סלולארי למייזם המכניס מליוני ש"ח
 
מפגש שלישי: טכנולוגיה ותשתיות מיחשוב
תשתיות מחשוב - היערכות טכנולוגית ותשתיתית נכונה הנדרשת להקמת ערוץ Mobile מוצלח, בניית תשתיות המחשוב לעמידה בעומסים הנדרשים
פיתוח אפליקציות - מה נכון יותר - אפליקציה או המרת אתר דינמית, מתודולוגיות פיתוח מובילות, פיתוח היברידי לעומת פיתוח Native לעומת פיתוח WEBי, HTML5, פיתוח מרובה פלטפורמות, היכרות עם פלטפורמות פיתוח מובילות בשוק ומוצרים משלימים (PhoneGap, Appcelerator Inc - Titanium Mobile Development, IBM Worklight, Tibco Silver Mobile)
מערכות להפצה וניהול יישומים
 
מפגש רביעי: מתיאוריה למעשה - מפגש מעשי - תכנון ערוץ Mobile ארגוני
קונספט שיווקי
הגדרת מטרות, יעדים ותועלות לארגון
בניית איפיון שיווקי
הגדרת קהל היעד
צפי שימושים
קונספט עיסקי
בניית מודל הכנסות
חישובי ROI
טכנולוגיה ותשתיות
תכנון תשתיות המיחשוב הנדרשות, עמידה בעומסים
בחירת טכנולוגית הפיתוח המתאימה
היבטי אבטחת מידע
 
מרצה ומנחה ראשי:
אילן אלתר, מנכ"ל ובעלים AlterNet
 
שיטת הלימוד
הסדנא תציג נושא ה-Mobile על כל היבטי: התפיסה, היישומים, הטכנולוגיות התומכות, המודלים העסקיים.  
הסדנא תכלול הרצאות פרונטאליות המשולבות בהצגת מחקרים ודוגמאות ובתכנון מעשי של ערוץ Mobile לארגון.
 
היקף הקורס
16 שעות, 4 מפגשים, כל מפגש 4 שעות
 
 

Open Accessibilty Menu